Sider

15. august 2013

Gulerodsboller og pølsehorn af samme dej





Opskrift på gulerodsboller og pølsehorn af samme dej. Super nem måde, istedet for at lave 2 forskellige deje på samme tid.

Her er min opskriften og flere billeder på kun pølsehorn
Her er min opskrift på kun gulerodsboller

Ca. 28 pølsehorn og 18 gulerodsboller

Ingredienser:

Dejen
10 dl. Mælk eller vand
4 stk. Gær (200 g.)
4 tsk. Sukker
4 tsk. Salt
4 stk. Æg
2,5 dl. Olie
2400 kg. Mel

Fremgangsmåde:
1. Rør gæren ud i let lunet mælk eller vand.
2. Tilsæt alle de andre ingredienser (Ikke alt melet på én gang)
3. Æltes sammen.
4. Hæves i skål med viskestykke over i 25 min.
5. Dejen deles ca halvt over og den ene halvdel laves der pølsehorn u af og den anden, gulerodsboller.


Til pølsehornene
28 stk. Brunch pølser eller 14 almindelig pølser
Ketchup
Sesamfrø

Fremgangsmåde:
1. Start med at dele den halve dej i 4 lige store stykker.
2. Hver rulles ud til cirkler på et par mm. og skær 7-8 trekanter af en dej.
3. Put ketchup og en lille pølse inden i og rul den fra den største ende og lig dem på bagebplade med bagepapier med "snippen" ned af.
4. Pensle dem med æg og sesamfrø og lad dem efterhæve i 25 min.
5. Bag dem midt i ovnen på 200 grader i 15-20 min.

Til gulerodsbollerne

3 stk. Æg
150 g. Revet gulerødder
250 g. Solsikkekærner

Fremgangsmåde:
1. Pisk æg og skræld og riv gulerødderne og tryk det ind i dejen med solsikkekærnerne. 
Ælt ikke for meget, dejen skal være klumpet og klistret. 
2. Læg 18 små håndfulde som en rustik flad bolle på 2 bageplader.
3. Bag kun en plade af gangen på 180 grader i 25-30 min. Til de begynder at blive gyldne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar